دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
روح الله سلگی:
 روز مازندران فرصتی برای احیای آداب و سنن دیار علویان
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، ۱۴ آبان «روز مازندران» را فرصتی برای احیای آداب و سنن دیار علویان و خاستگاه نخستین حکومت شیعی در کشور، عنوان کرد.
زهرا شریفی - آوای خزر: روح‌الله سلگی شنبه شب در جلسه‌ای که به مناسبت ۱۴ آبان گرامیداشت روز مازندران تشکیل شد، گفت: مازندران اولین دیار شیعی است و اولین حکومت علویان در این استان تشکیل شد.
وی معنویت را ثمره استان مازندران دانست و اعلام کرد: به مناسبت هفته مازندران، نمایشگاه آداب و رسوم مازندران در ۲۲ غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.
 
معاون سیاسی و امنیتی مازندران گفت: همایش نخبگان و فرهیختگان مازندران نیز از دیگر برنامه‌های هفته مازندران است.
 
سلگی به برگزاری همایش روز مازندران در روستای صالحان نوشهر خبر داد و افزود: بازی‌های بومی و محلی، و معرفی فرهنگ و سنن مازندران از دیگر برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.
 
وی از روز مازندران به عنوان هویت این استان نام برد و ادامه داد: مازندران سرآغاز تحول بزرگ شیعی است و باید اندیشه علوی تبلیغ و ترویج شود.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: سالروز تاسیس حکومت علویان سرآغاز عشق به اهل بیت علیهم السلام است و مازندران پیشتاز چنین روزی در تاریخ ایران شد.
 
سلگی افزود: بنابراین بازخوانی و بازنشر این ریشه‌های غنی تاریخی در این سرزمین رخ داد؛ تحولاتی که توسط مردم ولایی مازندران شکل می‌گیرد لازمه‌اش این است که آن را در بین مردم تبیین کنیم.
 
وی ادامه داد: نسل جدید ما باید با این گذشته تاریخی پیوند برقرار کند و نباید بگذاریم این رشته قطع شود. سلگی افزود: با وجود ظرفیت‌های گردشگری و حضور گردشگران لاجرم خرده فرهنگ‌هایی به آداب و رسوم و سنن این استان نفوذ پیدا کرده است و می‌خواهیم در روز مازندران سنت‌های اصیل و بومی را احیا کنیم.
 
وی بر ضرورت تبیین فرهنگ گذشته به نسل امروز تأکید کرد و گفت: هر مازندرانی باید بداند روز مازندران سرآغاز یک نهضت بزرگ است که امتدادش سراسر کشور را در می‌گیرد.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران از مسئولان کمیته‌های این رویداد در استان خواست تا در برگزاری روز مازندران از هیچ تلاشی فرو گذار نکنند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: